Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
StarCraft Original War Age of Mythology
WarCraft III
Kolejne powroty do klasykówdo dziennika 24 wrzesień 2018 5 komentarzy ziemek8
StarCraft II - mecze 1v1do dziennika 10 luty 2018 0 komentarzy ziemek8
Kampania StarCraft 1do dziennika 9 październik 2017 0 komentarzy ziemek8
Original Wardo dziennika 1 wrzesień 2017 0 komentarzy ziemek8
Strategie są najlepszedo dziennika 15 lipiec 2017 1 komentarzy ziemek8
Dlaczego tu jest reklama?
napisano 22.08.2009

Prawdziwy kataklizm
Kalontas - dziennik

Tym razem światem Azeroth wstrząsnął prawdziwy kataklizm. I to doprawdy kataklizm, jakich mało. Nie tylko dowiadujemy się o nowym dodatku do gry "World of WarCraft" (czyli obecnym tytule z serii WarCrafta), ale także o rewolucyjnych zmianach, które on wprowadza.

Może więc na początek podam link do oficjalnej strony nowego dodatku - www.worldofwarcraft.com/cataclysm . Na tej stronie możecie zobaczyć trailer, który pokazano wczoraj na BlizzConie, a także przeczytać wiele rzeczy o zmianach w samej grze. Nowy dodatek pozwoli graczom na zagranie jedną z dwóch nowych ras - Goblinami, które przyłączyły się do Hordy, i Worgenami, które znalazły azyl w Przymierzu. Ojczyzną Goblinów stały się do tej pory nieznane wyspy na morzu, a Worgenów - Gilneas. Przejdźmy jednak do rzeczy, czyli historii, o której się dowiadujemy.

Powiem to otwarcie - od dłuższego czasu "lore" WarCrafta mnie niepokoiło. Zmiany, które wprowadzano raczej mnie niemile zaskakiwały, głównie z retconami dla śmierci tak ważnych postaci jak Muradin Bronzebeard. Tym razem jednak idea kataklizmu jest doprawdy zaskakująca - Deathwing, smoczy aspekt ziemi, wyrwał się ze swojego więzienia i rozpoczął kataklizm, który wstrząsnął całym światem, który dopiero podniósł się z wojny z Królem Liszem. Całe krainy zmieniły swoje oblicze, postrzępione przez nagłę trzęsienia ziemi i wylewy lawy, całe kraje powstały lub zniknęły w obliczu tego drastycznego kataklizmu. Gwałtowne zmiany nie oszczędziły nikogo.

Grupa Goblinów uciekła z wyspy Kezan tuż przed nadciągającą katastrofą i rozbiła się na "Zaginionych Wyspach", gdzie zaczęło ją prześladować Przymierze. Zyskując sojuszników w Hordzie w tych trudnych czasach, Gobliny rozpoczęły nowy rozdział w swojej historii, odkrywając także, że ich nowa ojczyzna jest pełna minerału zwanego kaja'mitem, minerału który dał im inteligencję tysiące lat temu, gdy wyzwoliły się od tyranii trolli. Tymczasem Worgeni to ludzie zmienieni w wilkołaki, a dokładniej obywatele niegdyś ludzkiego królestwa Gilneasu. Plaga, która dotknęła Gilneas sprawiła znaczne zmiany, czyniąc całe królestwo domeną Worgenów. Kataklizm rozbił ścianę Greymane'a (za którą Gilneas się chował przed Hordą i Plagą przez dekady) i zmusił króla Genna do ponownego działania.

Inne rewolucyjne zmiany dotyczą także samej gry, nie tylko lore. Znacznie rozluźniono restrykcje na kombinacje rasa/klasa, zezwalając np. na Gnoma Kapłana, Taurena Paladyna, Nocnego Elfa Maga, czy Trolla Druida. Gracze wciąż zachodzą w głowę jak możliwe są choćby kombinacje wymienione przeze mnie powyżej, ale takich nowych kombinacji jest dużo więcej. Co ciekawe, kombinacje nowych ras też są dość ciekawe... Goblin lub Worgen Rycerz Śmierci?  Worgen Druid? Goblin Szaman? Goblin Kapłan? WTF? Kolejną rewolucyjną zmianą są drastyczne zmiany w mechanice, ale o nich zbyt dużo nie powiem, bo nigdy się na tej części gry nie znałem.

Mógłbym gadać jeszcze godzinami o wprowadzonych zmianach, jak i zdolnościach rasowych nowych ras (Hobgoblin jako chłopiec na posyłki do banku, albo Worgen zmieniający się na jakiś czas w człowieka...), ale pozostawię już wam znalezienie pozostałych informacji. Tutaj dałem znać o tych, które wywarły na mniej największe wrażenie.
Resumując nowy dodatek wywarł na mnie mieszane uczucia. Gobliny i Worgeni jako nowe rasy niby się podobają, ale jednocześnie trochę niepokoją. I czy ten kataklizm - tak w grywalności jak i w fabule - dobrze wpłynie na całość, jeszcze się zobaczy.

N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu |
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem